Sommarlov, jag har sommarlov!

Den här dagen har inte varit min vän.. jag är så trött på krånglande tåg och sån skit. Idag hade ett träd blåst ned på ledningarna, så från Ockelbo blev det buss. Först satt man på tåget och väntade på den där jäkla bussen i över en halvitmme. Sen trodde vi att det var vår buss som kom så alla gick och ställde sig. Det var inte våran buss, vi fick istället stå ute och vänta typ en halvtimme till. Och det var så jävla kallt! Blåste och höll på. Det var så många vändor fram och tillbaka med bussfanskapen, dom ringde och då skulle det komma bussar snart. Men oj, dom hade inga lediga bussar i Ockelbo, så det kommer en buss halv elva. Men hoppsan, det bussen dök aldrig upp så vi står väl här och väntar på att dom ringer efter ännu en buss. Jippie, här dyker den äntligen upp klockan elva. Så när jag kom fram till Gävle var klockan ungefär två timmar senare att jag hade tänkt varit framme. Blev ingen shopping, of course. Så typiskt och elakt att det ska krångla bara för att jag planerat nått. Får bli shopping nån dag nästa vecka istället. Så får jag åka tåg igen, längtar verkligen!
Hemresan var inte så himla trevlig den heller. Satt i en vagn men nån jäkla skolklass och deras lärare. Jag var den enda som inte hörde dit. Efter en timme med dom hade jag värre huvudvärk än jag någonsin fått under en hel dag på dagis! Var väl nå högstadie-elever, skulle lika gärna kunna vara mellanstadiet också. Tycker det är så svårt att se på ungar hur gamla dom är, men av det lärare sa och betyg-snack så tror jag att dom gick på högstadiet.
Dryga småungar var det iallafall..

Men strunt i det egentligen, det viktigaste är ändå att:
Jag har sommarlov!
På något vis lyckades jag göra klart psykologin så jag kunde lämna in det idag, och nu har jag också sommarlov.
Sen kanske jag gjort massa fel eller missuppfattat allt, men det struntar jag i nu. Det är klart och nu kan jag göra nästan vad f*n jag vill om dagarna. Jag behöver iallafall inte sitta framför datorn med en massa psykologiböcker att läsa och frågor att försöka förstå..
Helt otroligt.. men sant. Jag är faktiskt ledig nu.

Mamma och jag kollade på AFV och det här är något av det gulligaste jag sett! Helt underbar unge.

Nu ska jag faktiskt sova. Klev upp 4 imorse efter att ha sovit två timmar ungefär. Så jag är lite trött..
/Jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0