Coolt

Obama är president!
Jag lyssnade på hans tal i tisdags efter att han svurit eden och blivit USA:s första svarta president någonsin.
Jag är så himla känslig så jag började så klart snyfta.. inte så konstigt egentligen för det var ett grymt tal!
Läste det nyss igen också, vackert vackert. Särskilt en del som får mig extra känslig:
"This is the meaning of our liberty and our creed - why men and women and children of every race and every faith can join in celebration across this magnificent mall, and why a man whose father less than sixty years ago might not have been served at a local restaurant can now stand before you to take a most sacred oath."
Hans pappa hade kanske blivit nekad att äta på en viss restaurang på grund av hans hudfärg, men nu är hans son USA:s mäktigaste man.
Och han har inte bara USA på sin sida, även i resten av världen hoppas och tror vi på honom.
Kändisarna gillar förändringen också, de flesta amerikaner har nog tröttnat på hur det har sett ut nu i 8 år..

Nu blev det väldigt politiskt, men det här är något som betyder mycket för mig. Tänk om alla fördomar liksom kunde försvinna..

/Jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0