trött, men glad

Gud vad trött jag har varit idag. Somnade riktigt gott på tåget både till gävle och sen på hemvägen. Det är så himla skönt att vara ledig nu och veta att imorn får jag sova så länge jag vill. Jag har inga speciella tider att passa. Något jag verkligen inte gillar är att måsta ställa alarm och vakna av det, när jag egentligen bara vill ligga kvar under täcket och sova en stund till. Problemt nu är att jag nästan måste ställa alarm även om jag är ledig, annars kan jag sova bort hela dagen. Sov till tre en dag för inte så länge sen.. känns verkligen inte roligt att vakna så sent. Jag har tänkt gå till läkaren för att kolla vad det kan bero på. Jag kanske har för lite av något ämne i kroppen, skulle vara skönt att veta om jag kunde göra nått åt det. För att ställa alarm på 12 och fortfarande vara trött då är inte roligt.
Den här dagen har jag varit riktigt nervös inför, idag kom utbytes-studenterna till vår klass och vi blev indelade i grupper. Var så orolig att jag skulle hamna i nån grupp där jag inte skulle säga nått, blir lätt så om  nån i gruppen till exempel tar över alltihopa och pratar hela tiden. Vi blev först indelad i en grupp på morgonen där vi satt och disskuterade vad det innebär att bo i Europa. Det var en jätte bra grupp tycker jag och tjejen från Belgien som var med i vår grupp var super trevlig och det var kul att lära sig saker om hennes land. Jag visste till exempel inte att Bryssel var Europas huvudstad, men det vet jag nu:) Visste faktiskt inte att Europa hade en huvudstad..
Först trodde vi att det var den gruppen vi skulle jobba i resten av tiden också, men det skulle bli nya grupper. Så blev jag nervös igen, för det fanns en chans att den gruppen skulle bli jobbig att vara med i. Men den blev också jätte bra:) Var med en tjej som jag gick med förra terminen också och det är skönt att ha någon som man vet vem det är sen förut. I den nya gruppen var det också en tjej från Belgien, som var precis lika trevlig som tjejen jag var med på morgonen! Vi var bara tre stycken i vår grupp idag för vi saknar två stycken. En tjej från Sverige som var sjuk idag och en tjej från Spanien som skulle komma till Sverige nu i helgen. Och jag tror inte att dom kan vara så hemska att gruppen blir jobbig att vara med. För just nu känns det jätte bra! Ville nästan inte gå när jag skulle gå tidigare för att hinna med två tåget, men det var riktigt skönt att komma hem i bra tid idag. Kom hem före fyra istället för sex. Dom två timmarna kan betyda mycket. Jag var iallafall på väldigt bra humör på hemvägen och nu behöver jag inte längra vara orolig för grupperna. Var faktiskt inte så pinsamt att prata engelska heller. Ioförsig har jag haft ganska lätt för engelska och fått höra att jag pratar rikgtigt bra av lärare och så. Men i en sån här situation kan det hända att man blir nervös och inte får fram det man vill säga. Men det gick bra:)  Tjejerna från Belgien var super duktiga på engelska båda två så det kändes väldigt roligt och bra. Det ska nog inte bli så svårt för oss att förstå varandra och jobba bra ihop i vår grupp.

Det är så skönt att veta att jag är ledig imorn.. kan sitta här framför tvn och bara lata mig:) Och det ska jag göra ett tag nu.
/Jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0