Jobbig dag

Idag har det inte varit roligt.. och det här är varför:
Först när jag vaknade kände jag att jag hade ont i halsen, sen så gick jag hemifrån för sent och måste springa en bit för att inte missa tåget. Efter att jag sprungit halva biten och började gå igen fick jag så grymt ont i halsen och jag kunde inte andas. Sen hade jag ont varje gång jag tog ett andetag i en halvtimme innan det äntligen började släppa. Men då kom hostan istället.. sån där jobbig hosta som riktigt bränner. Så förkylningen är här.
När vi sen kom till skolan var det bara att vänta 45 minuter på att lektionen skulle börja. Idag hade vi kursen "grundläggande psykologiska processer" och vi pratade om nervsystemet och hjärnan..och det finns väldigt mycket att veta om nervsystemets uppbyggnad och hur allt fungerar. Jag tycker att det är jätte intressant att lära sig vilka olika delar av hjärnan som kontrollerar vad, men allt på en gång blir alldeles för mycket! Och antagligen var det inte allt vi gick igenom ändå. Den sista timmen blev riktigt jobbig och till slut gav jag nästan upp. Så många svåra ord man ska lära sig och vad som gör vad..
Efter skolan fick jag lite hudvårds- och sminktips av en tjej som säljer för märket Mary Kay. Det var jätte roligt att få prova de olika rengöringarna och cremerna, men det tog mycket längre tid än jag räknat med. Blev mycket prat på slutet om hur det funkar att sälja för dem och så, och min hjärna var redan fullproppad med massa information. Och inte hann jag shoppa nått som jag hade tänkt heller..
Efter allt lyssnande hade jag världens huvudvärk på tåget hem och jag är så himla trött! Imorn är en tidig dag.. måste åka 6-tåget och sen slutar vi tre. Börjar nio så imorn blir det också till att vänta 45 minuter på skolan innan lektionen börjar. När vi slutar sen får jag vänta till 4-tåget innan jag kan åka hem.
Nu har jag massor att göra känns det som, ska packa inför imorn, duscha och sen blåsa håret och så ska jag läsa igenom en artikel vi ska prata om imorn. Så det blir väl en sen kväll och inte mycket sömn..

Just nu känns allt tungt faktiskt. Men på fredag så kanske det vänder. Först ska vi förhoppningsvis få kolla på en lägenhet i gävle som eventuellt kan bli min sen, om ingen hinner pay up innan dess och köpa lägenheten. Sen bär det iallafall av till stockholm och då får jag ta igen den shopping jag missade idag:) Så allt känns inte helt hopplöst, det finns något att se fram emot.

Nu ska jag hoppa in i duschen.
/Jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0