Fun fun

Igår var vi ut och kikade in puben som nyöppnade typ förra helgen. Det blev riktigt roligt faktiskt och man fick träffa lite folk. Kul när det händer nått lite extra och det blir lyckat! Träffade en som var släkt med en tjej från "mitt" dagis också. Och den tjejen är så söt! Det var hon och en annan tjej som man hade lust att äta upp ibland för dom är så gulliga. Ioförsig har dom charmat mig allihopa där på dagis. Men jag började så klart prata dagis med honom och skryta lite om "mina" barn.
Var en evighet sen jag hade min praktik där men det är fortfarande "mitt" dagis. Så härliga barn och trevlig personal. Och jag har faktiskt vikarierat där efteråt så det är fortfarande mina barn tycker jag:)
Dom ville faktiskt att jag skulle jobba nu på tisdag och onsdag men så klart går jag i skolan just dom dagarna.. då blev jag lite lessen. Var där förra veckan efter att inte ha varit där på länge och jag trivs där fortfarande.
 Dom äldre pojkarna har kommit i en "rolig" ålder då könsord och sånt är väldigt roligt.. Men ju mer jag går den här utbildningen så tycker jag att man inte ska göra en så stor grej av det. Dom flesta barn kommer till den fasen och då kan dom väl få avreagera sig lite tills det inte är lika roligt längre. Hade jag sagt att "så får man inte säga..gnäll gnäll gnäll" så hade dom säkert sprungit runt och skrikit "tuttar" hela dagen. Dom vet ju knappt vad dom säger egentligen, bara att vissa ord är lite "fula" och att man är busig om man använder dom.
Sen så ville dom att jag skulle jaga och pussa dom. Men jag tyckte inte riktigt att kändes rätt att fröken sprang runt och lekte pusslekar med barnen.. förresten ska man inte säga fröken längre har vi pratat om på skolan. Barnen ska säga ens namn istället. Men jag tycker att fröken är ett så gulligt ord:) Fast det är väl lite omodernt egentligen.
Nä, hoppas att dom vill ha hjälp nån mer dag när jag kan komma dit. Visst är det skönt att ha sin ledighet för det är riktigt jobbigt i skolan ibland. Men det är alltid bra att tjäna pengar och särskilt när man har roligt!

Have a nice day
/Jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0