Snart en vecka avklarad

Nu har jag snart varit på dagis i en vecka. Jag är så trött så det är inte ens roligt, har varit helt slut varje kväll den här veckan! Men det är jätte kul att vara med barnen istället för att sitta i skolan och lyssna på föreläsningar. Dom är så helt otroligt söta dessa ungar! Det är så roligt när dom börjar öppna upp sig för en och pratar och vill att man ska hjälpa med olika saker. Har fått höra "Jag tycker om dig Jenny" till och med:) Hon som sagt det är så himla charmig och gullig, men många av dom andra barnen är rädd för henne eller pratar om att hon alltid slåss och busar. Hade inte märkt nått av det och förstod inte varför dom tyckte så. Men så igår fick hon ett litet raserianfall när jag sa att hon skulle ha ett par till byxor på sig när vi gick ut. Hon skrek och slogs som en tok så då såg jag att hon har temperament den flickan! Så det är klart att barnen blir rädda om hon håller på så där och slåss när hon blir arg. Sen är hon så jäkla charmig nästa sekund igen.. när vi skulle gå ut efter lunch kollade hon på mig och sa "måste ha byxorna också" och log lite förläget och gulligt.
Det är himla kul att se hur dom utvecklas, som när dom allra minsta börjar prata en massa och göra sig förstådda:)
Även fast det är himla roligt att vara där ska det bli skönt med lite helg nu efter imorn.

Idag har jag solat, jobbar på att fixa till brännan så man inte är helt krit vit när strand-perioden börjar. Vet att det har varit en massa tjafs nu om hur farligt det är att sola i solarium, men jag har inte lyssnat för jag orkar inte höra. Dom hittar något farligt med precis allt! Och jag har inte solat mycket i mitt liv, men nu tänkte jag göra det den här våren. Och då har jag ingen lust att höra om hur jag kan dö av det.. jag tänker sola några gånger till och så får vi väl se vad som händer.

Dags att duscha kanske, så slipper jag gå upp ännu tidigare bara för att göra det imorn..
/Jenny*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0